Hlavní  •  Clánky  •  Profil  •  Vyhledej  •  Registrace

NEWS oblečení EDC & EDF

Hledat

Rozšířené hledání

Články : Nové Mlýny 2001 - I. ...................................................
    Zasláno od Anonym dne 18.2.2006 18:00:00 (2915 otevření)

Nové Mlýny 2001 - I.Nové Mlýny 2001 - I.
    Autor: Goldcarp - goldcarp@seznam.cz

V jarním období - květnu jsem si naplánovali výpravu na Pálavu, ale bohužel ihned přijela rybářská stráž na kontrolu, a jelikož jsme chytali v noci, okamžitě nám byla zabavena povolenka.

Konečně po dlouhých 4 měsících jsme mohli znovu v podzimním období rybařit. Přivítalo nás s Milanem deštivé počasí a s ním i největší problém pro výběr nejvhodnějšího místa. Na fishhunterech jsme s echolotem prozkoumávali zdejší vodu. Zhruba po čtyřech hodinách jsme nalezli vhodné místo - teplota vody byla 18 C. Po dokončení příprav jsme vyjeli opět na vodu a umístili tři bojky, a to ve vzdálenosti zhruba od 150 do 350 metrů od břehu na 3m hloubce. Ke ka?dé bojce jsem přihodil asi 20 kuliček boilie a sekané boilie vlastní výrobky.
    Nastražené boilie měli vyrobeno v průměru od 24 do 30mm. Montáže jsme střídali - na panáčka nebo na potápivé. Vzhledem k tomu, že voda zde byla klidná, používali jsme olova na únikovou udici o hmotností od 130 do 150g, která se zdála být pro zavažení nejvhodnější. Dobré je však mít v pohotovosti olova těžší, právě kvůli velkým vlnám. Při lovu na velké vzdálenosti buďte také vybavení navijáky se silným převodem a velkou kapacitou cívky.

Nové Mlýny 2001 - I.

Pro tento náročný způsob rybolovu nejsou příliš vhodné navijáky s klasickou cívkou,u kterých se vlasec při silném tahu do sebe zařezává a způsobuje tak problémy. Proto navijáky s vysokou cívkou, křížovým navíjením a rychlým převodem, by neměly být žádným přepychem ve vaší výbavě. Na návazce jsem použil šňůry od firmy Kryston - Quick Silver a Super Nova - obě ve 25lb, háčky Vanadium č.1/0 a vlasec Triton 0,30mm. Pruty jsem použil Sportex F.B.C. carp 2 1/4lb.
    První den v pozdní odpoledne jsme měli již vše nachystané, včetně zakrmení a zavezení prutů. Byli jsme tak unavení, že jsme si šli rovnou lehnout. První záběr přišel překvapivě již po dvou hodinách - kolem osmé hodiny večer mě vzbudil hlásič a zhruba po 10 - ti minutách jsem měl prvního lysce o váze 10,5kg v podběráku. Výběr místa byl tedy správný. Udicí jsem zavezl opět na stejné místo a čekal na další, který se dostavil kolem desáté hodiny a zdolal jsem dalšího kapra přes 9kg. Druhý den přišly další záběry až pozdě odpoledne, tentokrát Mirek ulovil šupináče o hmotnosti 13kg. Převážná většina kaprů zabrala právě na boilie z huňáčkové moučky s příchutí shellfish. Při zkoumání, jaký druh krmení ryby nejvíce přijímají, jsme zmáčknutím břišním dutiny zjistili, že z kaprů hodně vychází zbytky částečkové návnady.

V tuto dobu totiž přijížděly další party, které dokázaly i 25kg boilie společně se 40kg kukuřice a po týdnu odjížděli téměř bez záběru. Jak je vidět, v tomto období platí při zakrmování pravidlo, že heslo méně, někdy znamená více. Kapři naši návnadu přijímali opravdu intenzivně. Večer jsme zakrmování ještě o trochu snížili a chytali na boilie o průměru 30mm. Když jsem seděl s Milanem v mém bivaku, najednou velmi pomalu začal popojíždět vlasec ze 300m místa zavezení. Po chvilce jsem úspěšné zdolal šupináče - 12kg, opět na 30mm. Podrobné popisování následujících dvou dnů by bylo opravdu vyčerpávající. Omezím to tedy na stručnější rekapitulaci. Zhruba po třech dnech našeho rybaření kapři se pohybovali v rozmezí od 8 do 13kg. Z krmných míst ze vzdáleností 350 metrů od břehu ve 3 m hloubce a při zakrmení boiliem o průměru 30mm, nám přišlo 7 velmi razantních záběrů. Pouze tři z nich se nám podařilo dostat do podběráku, neboť velcí kapři téměř vždy zajeli do svého úkrytu mezi potopené větve a přeřízli vlasec. S určitostí ale mohu prohlásit, že se jednalo o kapry vyšší hmotností kategorie.

Nové Mlýny 2001 - I.

V tomto případě vám bohužel nepomůže ani to nejlepší vybavení, ani bohaté zkušenosti, jen notná dávka štěstí, kdy trofejní ryba přece jen změní směr svého úprku. Odpoledne za slunečného počasí přišel záběr, který zdolal lysce o váze 14,10 kg, který zabral na sardelové boilie. Akorát mě překvapilo, že při datumu 27. září, boilie ze sardinkové a sardelové směsi nefungovalo podle našeho očekávání! Do PVA sáčku jsme ještě přidali pelety. Kolem deváté hodiny večer měl jízdu Michal a krátce poté vytáhl se člunem šupináče - 10,30kg. Michalovi je teprve 13 let a už je to jeho nový "osobák"! Za půl hodiny nato přišel další záběr - špígl 14,60kg. Pak jsme se všichni sesedli, popili trochu slivovice a těšili se na další den. Bohužel do konce výpravy již žádný záběr nepřišel.

Takže co na závěr? Boilie vlastní výroby jsme měli s vysokým obsahem proteinů, obohacené o betain, který můžete přidávat s velkým účinkem do všech typů základových směsí a vzhledem k jeho vysoce rozpustným schopnostem se dobře pojí s aromáty, tekutou potravou i vodou a dá se použít i pro vnější máčení nebo sprejování návnad. Rybí směsi mají výrazný pach a vysoký obsah proteinů - kolem 70% a naše boilie jasně ukázalo, že každá základová směs, kterého obsahuje určité procento huňáčkové moučky, bude účinnější než ta, která ho neobsahuje. Nejvíce kaprů bylo právě uloveno na boilie z huňáčkové moučky o průměru 24 a 30mm. Úlovky dosahovaly hmotnosti 10 - 13kg. Na boilie z krabí moučky zabírali kapři od 6 do 11kg a na boilie ze sardelové pasty se nám podařilo zdolat 3 kapry - 10, 14,1 a 14,6kg. Bohužel 20-ti kilovou hranici se nám nepodařilo překonat, i když ke skutečně kapitálnímu úlovku jsme neměli daleko.

Zdeněk "GOLDCARP" Prajs

Článek vyšel v magazínu KAPŘÍ SVĚT číslo 9 - září 2002

Verze pro tisk Poslat tento článek přátelům