Hlavní  •  Clánky  •  Profil  •  Vyhledej  •  Registrace

NEWS oblečení EDC & EDF

Hledat

Rozšířené hledání

Články : Alperstedter See - Německo 2006...............................
    Zasláno od Goldcarp dne 15.9.2006 8:10:00 (4930 otevření)

Alperstedter See 2006Alperstedter See 2006
    Autor: Goldcarp - goldcarp@seznam.cz

Od jarní rybářské výstavy jsem neměl příležitost se vidět s Frankem Ulrichem z Německa.

Díky internetu a webové kameře jsme si občas popovídali znakovou řečí, která je pro nás takovým Esperantem a rozumíme si i když já mluvím česky a on německy. Slovo dalo slovo a já naplánoval první společnou výpravu na západ od našich hranic ze začátku září a mohl tak obhlédnout krásné revíry u města Erfurt. Jezero Alperstedter, na kterém jsem se nakonec usadili, má rozlohu 66 ha a její voda je čistá jako křišťál.

Alperstedter See 2006

V pátek 1.září spěchám domů z práce, chystám věci a jedu k Mirkovi. Boilie stačilo během týdně přeschnout, nugety máme už nabalené v pytlích a ostatní věci se jen tak vlezly do auta. Po 22. hodině vyrážíme na dálnici do Prahy směr hraniční přechod - Hora Sv. Šebestiána. Hranice přejíždíme ve 3.hodiny nad ránem, v motorestu si dáme kafe a pokračujeme na Chemnitz, odtud k cíli naší cesty městu Erfurt. Tachometr ukazuje 521 km a hodinky půl sedmé ráno, když sjiždíme z dálnice k Frankovi. Už nás očekává a zve k sobě domů na snídani a další kafe. Probíráme podrobnosti a jsme jak na trní, kdy už konečně vyrazíme na obhlídku okolních vod.

Naše první cesta vede na Frankovu domovskou vodu, kterou je jezero Sommerda. Na této nádrži se vydává kromě místních pouze 50 hostovacích povolenek ročně, v tuto dobu už beznadějně rozebraných a tak nám nezbývá, než si zablokovat dvě na příští jaro. Projíždíme kolem dalších jezer a nakonec nám padne do oka Alperstedter See. Je dostatečně velké, plné rostlin a škeblí. Vracíme se do rybářského obchodu a kupujeme týdenní povolenky za 35 EURo. Je dovolen lov na 2 pruty, 24 hodin denně.

Konečně jsem se dostal po dvou měsících k vodě na ryby. Měl jsem hodně práce a zbytek prázdnin věnoval rodině. Těšil jsem se jako malý kluk, auto necháváme v loděnici a věci nosíme do člunů. Veslujeme na druhou stranu, kudy nevede cesta a toto místo nám zaručí nerušený klid od místních rybářů. Jezdíme hodinu s echolotem a vybíráme malou hranu v hloubce 3 metry u pásu vodních rostlin, dno je písčité, poseté škeblemi a jejich schránkami. Další bojku klademe ve vzdálenosti 250 metrů v hloubce 4 metry. Z lodi je krásně vidět na dno a tak můžeme kontrolovat údaje na echolotu. Frank vybírá místo v hloubce 5 metrů, kde není tolik rostlin a řas. Radíme se, jaké použijeme montáže a podle Franka bude optimální olovo 140 až 200 g, návazec z Krystonu o nosnosti 20 kg. Odhozovou pletenku prodlužujeme na 40 metrů i když zavážíme, ostré hrany škeblí číhají všude. Bylo to dobré řešení, za celý týden jsem jen 5x navazoval novou montáž.

Alperstedter See 2006

Kolem 18.hodiny vyvážíme montáže střídavě na boilí Játra / GLM a Super Fish. Přikrmujeme nugetami a vracíme se na břeh. Ryby nám chtějí dopřát odpočinku a první Frankův záběr přichází až před svítáním na játrové boilí - krásný lysec 11 kg. Takovou pěkně stavěnou a zbarvenou rybu jsme ještě neviděli. Za chvíli přichází druhý záběr, opět na Fu-Barův ( Frankova přezdívka ) prut. Já a Mirek nic, sedám tedy do lodi a beru 5 kg boilí a nuget na prokrmení našich míst. Vyplatilo se. Kapři mají dostatek přírodní potravy a i zkušený rybář je hned tak nepřemluví. Vytvořili jsem konkurenční prostředí a ryby začaly vyjíždět z travin k bójím.

Frank má první den službu a jako správný hostitel se pouští do přípravy oběda. Ještě že tak, mám záběr a zdolávám vysokého lysce s krátkými ploutvemi. Váha ukazuje necelých 9 kg, rychle fotku na památku a šup s ním do vody. Večer se kapři jakoby zbláznili a máme hodně záběrů během celé další noci. Zavážíme, přikrmujeme a pak zdoláváme lysce od 9 do 13,5 kg.
    Ráno, při další zdolávačce kapra 12,5 kg se ryba nečekaně otáčí a rychlým výpadem zajíždí do husté trávy, ta se nabaluje na montáž a jen velmi pomalu zdviháme rybu z porostu. Naše počínání přilákalo 7 surfařů, kteří nechápali co to táhneme a pořád kolem nás kroužili. Musím uznat, že si počínali velmi ohleduplně a dávali pozor, aby nám nenajeli na bóji nebo do naší lodě.

Alperstedter See 2006

Mirek byl už zoufalý, protože jsme tahali kapry a on neměl doposud ani píp. Sedáme znovu s echolotem do lodi a 150 m od břehu nacházíme kopec ze 6,5 metru na 3. Večer se i jemu rozsvěcuje signalizátor a zdolává prvního desetikiláka. Další dvě noci kapři berou hlavně nad ránem při východu slunce, Mirek mezi samými lysci vytahuje šupináče 11 kg. Podle Franka je to na tomto jezeře rarita, protože 90% obsádky tvoří jen lysci a zbytek šupináči. Do konce týdne se nám podařilo ulovit každému ještě po jednom šupináči. Zajímavé bylo, že bojovali jako trofejní ryby a jejich zdolávání trvalo 15 minut. Nádherné souboje.

Ve čtvrtek měním strategii a nastražuji 2 koule velikosti golfového míčku. Mirek a Fu-Bar zůstávají na průměrech 21 mm. Zatím co já jsem už neměl do soboty záběr ( čekal jsem na velkou rybu ), kolegové pokračovali ve stejném tempu a tahali lysce od 10 do 13 kg. Podle našich zápisů se nám podařilo zdolat 63 kaprů, zhruba 11 denně. V pátek přijíždí Frankovi kamarádi, popíjíme víno, grilujeme a plánujeme, co podnikneme ještě letos a kam bychom mohli vyrazit příští rok, na jaře určitě na Sommerdu. Ráno balíme a jdeme se ještě rozloučit s výbornou partou lidí. Díky.

Více fotek je v galerii: http://www.goldcarp.cz/modules/myalbum/viewcat.php?cid=52

Celková bilance úlovků od soboty 18.oo do sobota 8.oo hod
    4 kaprů a největší 10 kg

Zdeněk "Goldcarp" Prajs

Článek vyšel v magazínu kapr číslo 1 - prosinec 2007

Verze pro tisk Poslat tento článek přátelům