Hlavní  •  Clánky  •  Profil  •  Vyhledej  •  Registrace

NEWS oblečení EDC & EDF

Hledat

Rozšířené hledání

Články : Zimní kapraření............................................................
    Zasláno od Goldcarp dne 27.12.2007 16:30:00 (5115 otevření)

Zimní kaprařeníZimní kapraření
    Autor: Goldcarp - goldcarp@seznam.cz

Ještě něž vodu pokryl led a vypuklo předvánoční šílenství, navštěvuji revír, kde jsem mohl lovit 24 hodin NONSTOP a ještě k tomu několik dní za sebou.

Teplota vody se postupně snižovala ze 3 na 2 stupně u hladiny. Vybral jsem si nejhlubší místa a rozkrmil jen několika hrstmi pstruhových pelet, pod boilí u háčku jsem přivázal rozkrojené koule na PVA šňůrce. První kapr zapípal za 2 hodiny, měřil 71 cm, nefotil jsem ho, myslel jsme, že budou brát jeden za druhým.
    Jenže ....

Grunty u Brna

... do večera kromě dvou jeseterů už nic nezabralo. Celou noc byl klid a tak jsem ráno stáhl prut a vyrobil co nejjemnější montáž. Vše jsem položil do stejného místa i s původní vymáčenou koulí PitBulla Squid ( s AMK Belachan + Krab + Banán + NBA ). Kolem jedné odpolední konečně další padák a po došponování jsem cítil velkou rybu. Zdolával jsem kapra velmi opatrně a pomalu, montáž byla jen ze 3,5 kg
    jemné pletenky. Vyplatilo se a tak jsem si mohl samospouští vyfotit zdravého šupiho 93 cm / 16,4 kg. A pak že kapři v zimě nežerou!!

Opět jsem se celou noc vyspal, ryby se rozběhly hned po snídani. Do večera jsem měl 7 záběrů, ale všechny od jeseterů. Největší z nich měřil 135 cm a vážil 15,6 kg. Jakoby vytlačili kapry z rozkrmených míst a proto mi nezbývalo, než vymyslet něco nového.

Grunty u Brna

Zbývající pruty jsem také vyjemnil a použil co nejmenší háčky. Montáže jsem zavezl na nová místa a opět lehce prokrmil. Ryby se v noci vůbec neprojevily a tak jsem další následující den nepřehazoval, nechal jsem pruty na svých místech až do odpoledne. Vymodlil jsme opět záběr, ale jak jsem byl promrzlý, rybu jsem zdolával poměrně razantně a když jsem ji měl u podběráku, tak mi málem vypadly oči z důlků!!! Lysec hodně přes metr a zcela jistě přes 20 kg. Udělal otočku a mazal do hloubky, hrál jsem si s ním hodně dlouho, začalo se stmívat a lysec pořád jezdil u dna. Nakonec se opět ukázal přede mnou na hladině, ale z posledních sil projel podél břehu a jemná montáž praskla. Kdo podobnou situaci někdy zažil, ví jaké jsem měl pocity. A právě tyto okamžiky jsou pro mne motorem k dalším toulkám za velkými kapry.

Ráno jsem začal balit, náladu mi nezpravil ani další velký jeseter. Před očima jsem měl pořád velkého lysce a špičku prutu, která se v šeru náhle narovnala...

GoldySibiř

Článek vyšel v časopisu Rybolov - únor 2008

Verze pro tisk Poslat tento článek přátelům