Hlavní  •  Clánky  •  Profil  •  Vyhledej  •  Registrace

NEWS oblečení EDC & EDF

Hledat

Rozšířené hledání

Články : Návrat po sedmi letech na Nové Mlýny - II.díl..............
    Zasláno od Goldcarp dne 1.4.2008 12:20:00 (4774 otevření)

Návrat po sedmi letech na Nové Mlýny - II.dílNávrat po sedmi letech na Nové Mlýny - II.díl
    Autor: Goldcarp - goldcarp@seznam.cz

Znovu jsem na schodech (do třetice) na přelomu září/října, zůstanu 14 dní.

Sezona se blíží ke konci a kapříci by mohli být stále při chuti. Přijíždím sám, v úterý dopoledne za neustálého mrholení.
    Rozbalím to nejnutnější a hurá na vodu. Posunuji se asi o 100 metrů na jiné hlubší místo, abych se prochytal i k větším rybám. Odpoledne mám vše připraveno podle svých představ - bivak s postelí, kafe v hrnku, montáže v jamce. Za hodinu a půl mi ale začne poskakovat vibrační příposlech po stolku, že málem shodí hrnek. Netuším, co se děje, vybíhám okamžitě na hráz a ejhle, cívka se ukázkově pomalu otáčí. Krásné pomalé výpady trvají 10 minut, předpokládám větší rybu zdolávám s citem, nechci nic zbrkle urychlit. Už vidím velké břich šupináče na hladině, no paráda, první rybka a zrovna 91 cm / 15,6 kg.
    Mléčná směs s Robinem zafungovala pěkně, mám radost z nově zvoleného místa, stačí malá nerovnost na dně s blátem a úspěch je tu. Protože jsem sám, požádal jsem souseda z Carp teamu Storm o pomoc při focení ... ještě jednou díky.
    Další dny letí jako voda, ve volných chvílích válím boilí, zdolávám další kapry (82 a 84 cm), vařím si mňamky, přes noc v klidu spím (nechytám). Postupně přijíždí další kolegové (Fany, Davídek, Meloun) a nevěřícně obhlíží tuto 1.600 ha velkou nádrž. Pomáhám jim s návazci a probíráme jejich první taktiku - je opačná než moje. Krmí 5 kg halibutek a 3 kg boilí na malém plácku, aby vylákali kapry z pařezů. Zpočátku loví kmenší od 6 do 9 kg, další den přikrmují a Fany má konečně většího kapra 81 cm / 11 kg. Udělalo se pěkné počasí - babí léto, říjen za dveřmi a sluníčko pořád pálí. Na mém místě v dolíku záběry ustávají, proto si beru do lodi také 8 kg nuget s boilím a dělám 2 dlouhé krmné cesty ve tvaru písmene X, moje lovné místo se nachází uprostřed v místě křížení cest. Snad se mi podaří zastavit proplouvající kapří hejno.

Návrat po sedmi letech na Nové Mlýny

Jsem na místě už týden, ryby berou, lehce se ochlazuje a začíná
    foukat vítr - supr. Fany hned po ránu zdolává šupiho 86 cm / 12,3 kg, já o něco menšího. David nám vaří další pochoutku k obědu, sedíme a čekáme. Je to klid před bouří, po obědě vše vypuklo a trvalo až do tmy - mám 9 záběrů za sebou, kapři od 10 kg do 16,2 kg. Mléčná směs s RR (později jsme ji pojmenovali PitBull Milk RR) se ukázala jako velmi účinná, bylo na ni 7 z devíti záběrů a dvě ryby přes 16 kg v rozmezí 45 minut. V osm večer jsem úplně vyčerpaný, jdu si lehnou, Fany ještě hlásí jednu osmdesát trojku, ale tuto informaci už téměř ani nevnímám. Následující den po tomto maratonu už ryby polevují, kluci mají kapry kolem 70 cm, já nový osobák Jelce jesena 72 cm.
    Přijel za námi Mirek Tůma, má také kliku, na první nához zdolává 10kg kapra. Je to neuvěřitelné a já stále přemýšlím, proč se nám tak daří? Je to proto, že neděláme školácké chyby? Nebo máme super místo?
    Asi ne, prostě máme jen trochu štěstí od sv. Petra.

Návrat po sedmi letech na Nové Mlýny

Za dva dny Mirek odjíždí a přijíždí Roman. Má špatnou zprávu, bude foukat vítr v nárazech až 80 km/hod. Nejprve začalo pršet a postupně vítr sílil, metrové vlny se tříští o schody. Přivazujeme ke stojanům závaží z činek z posilovny a náhradní baterku do auta. I tak je problém udržet pruty ve stojanu, místo olov dáváme kameny o váze až 2 kg na trhačku. Vytěžili jsme jen 5 záběrů od kapřích dorostenců mezi 7 - 9 kg. Další den vítr zesiluje na 110 km / hod., obrovské vlny se tříští o čtvrtý schod, voda stříká na korunu hráze, ale já to nevzdávám, přece jenom se mi podařilo oba pruty dostat do vody kousek od břehu. Přichází důležité rozhodnutí - kluci už nenahazují, postupně balí a jedou domů. Dvě hodiny ládují auto všemi věcmi systémem "zástěrky až na zem" (díky činkám za zadní nápravou). V tom vichru je jdu vyprovodit asi 50 metrů, když najednou ucítím vibrační příposlech v kapse vesty. Obrovské vlny se valí jedna za druhou, zasekávám, cítím plynulý tah a kapr si bere přes cívku pár metrů. Pokouším se sejít k vodě, abych si nachystal podběrák, ale nedaří se mi to, jakmile jej vezmu do ruky, otáčí jej vítr za mne. Mám opět štěstí, nakonec se mi kapra daří podebrat, vpodstatě jej přinesla jedna z velkých vln až k mým nohám. Celý mokrý, ale šťastný vážím a fotím ze stativu další devadesátku, 14,2 kg. Uf, to byla fuška, píši klukům SMS ..... Za poslední týden mám v sešitě zapsáno 25 kaprů, z toho 21 v kategorii od 11,4 do 16,2 kg.

Rozhodl jsem se, že budu ještě 3 dny chytat. Vítr má zeslábnout a vrátí se ještě Mirek. Podvědomě jsem čekal na "happy end" celé výpravy, který se samozřejmě už nedostavil, přesto jsme se nenudili.
    Mirek během dne zdolal devítku a jedenáctku, já jednoho do vázky. Předposlední den už zkouším nemožné, montáž jsem umístil mezi 3 potopené keře, odměnou byla osmička na břehu i s velkou cca 3 metry dlouhou větví. Je tu poslední ráno, pomalu balíme, umýváme, sušíme věci ... sakra jak ten čas letí. Máme věci na hromadě, jdeme balit pruty, jeden z Mirkových swingerů je přišponován k prutu, ale ani hlásič, ani příposlech se neozval, divné, chodíme kolem prutu a ukazováčkem zkouším vyšponovaný silon jako ladič kytar.
    Vytahujeme všechny udice, jen tento prut si necháváme na konec, swinger je porád nahoře bez pohnutí. Všechno trvá asi 25 minut, Mirek nakonec bere do rukou poslední nahozený prut, lehce přisekává a jakoby visí, ale špička se narovnává, je tam kapr. Poslední pěkná zdolávačka, hypnotizujeme vodu pod nohama, pletenka řeže vodu zleva doprava pořád dokola. Pak se ryba položí na bok, je dobojováno s posledním kapříkem. Vybaluji ještě foťák a váhu, má 14,3 kg. Rozloučení jak se patří.

Návrat po sedmi letech na Nové Mlýny

Takový byl náš uplynulý rok na Mlýnech, kaprů jsme nachytali desítky, i několik velkých, ale na ty největší se sem ještě vrátíme.

Více fotek je v galerii:

Hodně štěstí na rybách přeje Zdeněk "GOLDCARP" Prajs

Článek vyšel v magazínu kapr číslo 3 - duben 2008

Verze pro tisk Poslat tento článek přátelům