Hlavní  •  Clánky  •  Profil  •  Vyhledej  •  Registrace

NEWS oblečení EDC & EDF

Hledat

Rozšířené hledání

Články : Severní Polsko.............................................................
    Zasláno od Goldcarp dne 3.1.2009 2:00:00 (2431 otevření)

Autor: Goldcarp - goldcarp@seznam.cz

Po delší době jsem opět vyrazil do zahraničí za rybami, tentokrát s Romanem Chylíkem až téměř na sever Polska.

Voda je to parádní, krásně čistá, hojně zarybněná lyscem se spoustou přírodní potravy ( slimáci, šneci ... ), ale z velké části také zarostená vodními rostlinami, sahajícími v některých místech až k hladině.
    Po konzultaci s místními znalci volíme na tuto vodu ( ... a vzhledem k ročnímu období ) směs PitBull Krill s AMK Frankfurtská klobása s chobotnicovým extraktem, pak ještě další směsi Játra Extra 30% s esencí Krab + PitBull Squid s Belachanem + AMK rybí maso.

Páteční odpoledne si krátím nošením věcí ze 4. patra našeho paneláku dolů do auta ( nejel výtah ) a přejíždím Brno naložit Romana. V půl desáté konečně vyrážíme, abychom se ráno v 5.oo hodin ocitli na místě. Navigace nás nezklamala, i když nás 60 km před cílem navedla na jinou cestu a trochu jsme si zajeli.

Nosíme věci na místo a pozorujeme vodu. Břeh lemuje hustý pás rákosí a rostlin do vzdálenosti 20 metrů, pak teprve je hladina volnější a tuším zde kapří cestičku. Pokud budeme v noci v klidu, mohou přijít záběry i z této blízkosti. Příprava bivaku a prutů odsýpá, je to už taková rutina a po desáté dopolední začínáme vyvážet. Echolot nám pomohl jen z části, v naší části zátoky je totiž vidět až na dno do hloubky 2 metrů. Sem tam jsme našli prázdné čisté místo mezi pásy řas.

Severní PolskoSeverní Polsko

Prvního záběru jsem se dočkal už v noci na levý prut ( na játrové boilí ), skáču do člunu a 20 minut jezdím s rybou. Několikrát jsem musel vyprostit silon z trávy a pokračovat za ní. Nakonec se kapr vypl, bohužel! Ve světle baterky jsem ho odhadl na 17 - 18 kg. Jsem trochu zklamaný, první ryba a hned nade mnou zvítězila.

Za čtvrt hodiny je boilí na stejném místě, při svítání opět záběr, ale kapr zopakoval noční příběh a já se dívám na prázdný konec vlasce, kde chybí celá montáž. Neuběhlo ani 15 minut, když ožije další prut a mám do třetice smůlu!! Zase se kapr vypl!! Něco je špatně, buď lovné místo nebo montáž. Sedím v bivaku, kouřím 3 cigarety za sebou a přemýšlím, jak rybu dostat do podběráku.

Mám to! Měním montáž a navazuji menší háčky na 2 pruty, č. 6 Maruto a č.8 od Foxe, návazce volím z měkčí šňůry SEMA Carp BraiD Shock 30lb, přidávám metrovou olověnou šňůru SEMA Carp BraiD Solid 25lb. Celá montáž je pevná a menší háček snadněji uvízne v kapří tlamce.... Zavážím a odpoledne konečně zdolávám 2 menší kapry. Také Roman má záběr, první polský lysec je velmi hezky zbarvený, něco málo přes 14 kg. Zabral na hotovku od Top Secret - Natural Power Boilies Sleď 20 mm. To nám zvedlo náladu, začalo se dařit a tak se připravujeme na přicházející noc.

Severní PolskoSeverní Polsko

Další kapry zdoláváme ze člunu až 40 minut, po vyproštění z trávy zajedou hned do další a tak se to opakuje třeba 10x za sebou. Je to namáhavý, zcela vyčerpávající boj, ale už víme jak na ně. Třetí den máme na kontě 12 ryb od 12,4 kg do 14,1kg. V úterý záběry ustávají a my pozorujeme vzadu u rákosí počátek tření místních kaprů, vypadá to, že po slušném rozjezdu máme dochytáno ...

Všechny pruty mlčí, jen můj nejvíce vlevo se občas ohlásí a jedem na vodu ... během středy a čtvrtku jsou záběry jen na jeden prut, zdolávám ryby od 11 do 14,2 kg převážně na PitBull Krill. V pátek jsem se konečně dočkal a zdolal 3 velké kapry po sobě - 15,5 / 16,1 a 17,8 kg, všechno lysci, jen jeden řádkáč. V sobotu ráno konečně balíme a začíná sčítání záběrů v mém notesu - za týden 23 kaprů na břehu a 6 jsem vypl nebo utrhl o trávu. Můj a Romanův premiérový výlet na Polskou vodu se vydařil.

Při cestě zpět mám už jasný termín mého návratu sem, mezi lišky a srnky, do krásné přírody na severu Polska.

Zdeněk "Goldcarp" Prajs

Článek vyšel v magazínu kapr číslo 6 - říjen 2008

Verze pro tisk Poslat tento článek přátelům