Hlavní  •  Clánky  •  Profil  •  Vyhledej  •  Registrace

NEWS oblečení EDC & EDF

Hledat

Rozšířené hledání

Články : Návrat do Polska.........................................................
    Zasláno od Goldcarp dne 1.2.2009 0:00:00 (2701 otevření)

Autor: Goldcarp - goldcarp@seznam.cz

Po úspěšném návratu z Polska v červnu jsem si naplánoval, že se tam opět vrátím na podzim.

Vybral jsem termín na přelomu září a října na týden s tím, že nás pojede více - já s Mirkem a Roman s Petrem. V pátek jsme si dali všichni sraz u nás doma večer v deset hodin a odjíždělo se po půl jedenácté. Vše proběhlo hladce, cesta ubíhala rychle ... a už ráno v sedm hodin jsme byli v severním Polsku. Všude kolem ležela silná mlha, ale to nám nevadilo, poslední kilometry lesem jsme měli ještě v paměti.

Roman s Petrem sedli do míst, kde je mělčina s rákosím a já s Mirkem jsem šel zkoušet štěstí do hlubší vody ... Vzal jsem si s sebou boilie menších průměrů ze směsi PitBull Squid s AMK nahnilý krab a AMK chobotnice, PitBull Krill s AMK Frankfurtská klobása a čtvrtou směs Játra / GLM. Další byly hotovky Pop-up plovoucí boilie od Top Secret.

Návrat do PolskaNávrat do Polska

Petr s Romanem chytají v úseku silně zarostlém vodní trávou s rákosím, voda zde má průměrnou hloubku od 70 centimetrů do jednoho metru ... já s Mirkem jsme to nakonec rozbalili o kousek dál v místě, kde je méně rostlin a větší hloubka. Nastavuji na echolotu funkci zoom a přibližuji si detaily dna, je rovné s vrstvou bahna. Jen občas se objeví vodní rostlina, tak si vyznačím tuto zónu dvěmi bójkami. Vysedáme ze člunu a chvilku sedíme u bivaku na kafíčku, kocháme se velkými chuchvalci mlhy nad hladinou před námi. Ty se rozpadají až kolem poledne, kdy doděláváme návazce a chceme konečně vyvézt nástrahy k bojkám.

Celé odpoledne běží v poklidu až do noci, necelých pět minut po půl druhé hodině v noci ožívá Mirkův pravý prut a po dvaceti minutách urputného boje ze člunu spatřuji ve svitu baterky pěkného kapra!!! Veslujeme zpět na břeh kapra zvážit. Lysec má přes 19 kilo!! Za hodinu se hlásí i můj levý prut a opět se vrháme do člunu. Z podložky se za chvíli na mě usmívá krásný lysec s váhou nad 17 kilo!!! První lysec byl chycen na PitBulla Sqiud s AMK nahnilý krab a druhý na PitBull Krill s AMK Frankfurtská klobása. Po rozednění znovu vážíme a Mirkův lysec má přesně 19,1kg, bylo to pro něj trochu překvapení, protože jel poprvé do Polska a hned první noc ulovil velkou rybu, všichni jsme mu pogratulovali.

Roman s Petrem jsou zatím v klidu, Roman měl sice padák, ale kapr se po chvíli vypl. V pondělí a úterý se počasí rychle změnilo, začal hodně foukat studený severní vítr. Ryby braly jen sporadicky, ale i přesto jsme zdolali alespoň jednoho kapra denně, za tři dny - tři kapři, 13,2kg/12,2kg/13,5kg. Naopak kolegům odvedle se dařilo, velcí kapří se zdržovali v početných hejnech hlavně na mělčinách. Při změně počasí zalezli do rákosí, odkud se občas nechali vylákat na naše krmení. Petrovi se podařilo od neděle do středy vytáhnout několik pěkných kousků - 5 kaprů v rozmezí od 9,5 kg do 14kg a dva kapry dokonce 16,1kg a 16,6kg. Jen Roman za celý týden chytil pouze jednoho lysce, 10,5 kg.

Návrat do PolskaNávrat do Polska

Ve středu se vítr otočil na severozápadní, postupně slábl a konečně po 20-ti hodinách přestalo pršet. Navečer jsme viděli skákat kapry i na volné hladině, to znamenalo, že se dali do pohybu a mohli by se objevit na našich krmých místech ve větší hloubce. Ještě než se setmělo, vyrazil jsem s podvodní kamerou, zkontrolovat kuličky boilí u bójek - část jich byla pryč. Pruty jsem tedy znovu převezl a dokrmil kolem montáží. Po deváté hodině večerní se konečně nepatrně pohnul Mirkův swinger, což znamenalo pátý záběr. Za pár minut vážíme krásného šupináče 14,8 kg. I já jsem brzy poté ulovil lysce 15,7 kg na plovoucí boilí scopex-ořech, který jsem měl na 50 cm dlouhém návazci z fluocarbonu. Právě tato montáž byla překvapivě účinná i přesto, že jsem ji celou pokládal přímo do husté trávy.

Od čtvrtka do soboty přišla další velká změna počasí s mírným větrem. Jezero a příroda kolem se začínala pomalu, ale jistě připravovat na zimu. V noci uhodil první mráz a teploty -2 stupně Celsia. V pátek dopoledne si beru dalekohled a vyrážím na pěší procházku kolem našeho břehu, abych se pokusil vysledovat kapří dění v rozsáhlém rákosovém poli. Až na pár ryb je tam klid, to znamená, že se kapři přesunují na své zimovistě do hloubek.Uvidíme, co se bude dít. Od půlnoci do třetí hodiny ranní máme 4 záběry, ale zdoláváme jen 3 lysce - 17,6kg/13,5kg/12,2kg. Za sedm dní rybolovu se nám s Mirkem podařilo ulovit celkem 8 kaprů o celkové váze 139kg a průměrné celkové váhy 17,375kg!!! Nejvíce úspěšnou nástrahou byl PitBull Squid na AMK Nahilý Krab. K montáži jsme vždy přidávali PVA punčochu a návazec protahovali jehlou, aby se háček nezapíchl při spouštění montáže do trávy, které tam bylo opravdu hodně.

Zdeněk "Goldcarp" Prajs

Článek vyšel v magazínu kapr číslo 7 - prosinec 2008

Verze pro tisk Poslat tento článek přátelům